Što je provjera osobnog integriteta?
Nepovoljna provjera osobnog integriteta (poznata i kao praćenje medija ili negativna provjera vijesti) odnosi se na sve nepovoljne informacije pronađene o pojedincima i subjektima u tradicionalnim novinskim člancima i nestrukturiranim izvorima i važan je dio detaljne analize kupaca (SDD, CDD i EDD).
Najjednostavnije rečeno, provjera osobnog integriteta je postupak prema kojem se klijent, ili potencijalni klijent, uspoređuje ("provjerava") s negativnim vijestima i izvorima podataka. Provjera osobnog integriteta omogućuje tvrtkama da uoče potencijalni problem prije nego što se institucija poveže s njim ili dopusti da zbog toga trpi njezin ugled.
Iako su smjernice za provjeru osobnog integriteta manje strukturirane od ostalih regulatornih zahtjeva za dubinsku analizu klijenta i kontinuirano praćenje (kao što su sankcije i politički izložene osobe (PEP), provjera osobnog integriteta sve se više smatra važnim aspektom dobro zaokružene borbe protiv financijskog kriminala programa.
Koji su izazovi provjera osobnog integriteta?
Postoje mnogi izazovi s provjerom osobnog integriteta – i većina poslovnih managera i stručnjaka za financijski kriminal u nadziranim institucijama je s njima upoznata. Njihovi timovi na "prvoj liniji" često su preplavljeni neodrživom količinom upozorenja i informacija, a njihovo vrijeme često troše dugotrajne rasprave o relevantnosti tih upozorenja.
U vremenima lažnih vijesti i ciljanih dezinformacija, istraživanje i pronalaženje pouzdanih informacija o drugoj ugovornoj strani ostaje stalan izazov, a iako bi propuštanje važnih ažuriranja moglo uzrokovati kršenje propisa, stalno praćenje nestrukturiranih izvora vijesti i podataka vrlo je složeno, dugotrajno i skupo.
Rješenja za prikazivanje provjera osobnog integriteta
Stručnjaci za AML koji slijede pristup temeljen na riziku koji potiče Radna skupina za financijsko djelovanje (FATF) formuliraju vlastite modele temeljene na riziku, koristeći različite alate i tehnike, bez jasnih smjernica o najboljim praksama. Međutim, čak i učinkoviti programi velikih razmjera suočavaju se s neodrživim količinama javno dostupnih informacija, različitim vjerodostojnostima izvora vijesti i netočnim podudaranjem i provjerom identiteta.
Dok se pretraživanja pokreću automatski, timovi za provjeru osobnog integriteta mogu smanjiti ručne napore konfigurabilnom preciznošću pretraživanja, ad-hoc provjerom, skupnom obradom i provjerom u stvarnom vremenu—svi su oni pojačani atributima klijenta, kontekstualnim informacijama i promatranim odnosima.
Smjernice za korištenje provjera osobnih integriteta manje su strukturirane i često otvorene za razna tumačenja. Ali, kako bi se što uspješnije suprotstavili nezakonitim financijskim tokovima i uspješno borili protiv pranja novca i financiranja terorizma, količina nepovoljnih medijskih smjernica posljedično se sve više povećava.
Gdje se pojavljuje provjera osobnog integriteta?
Evo nekoliko primjera u kojima se pojavljuju nepovoljni mediji:
- tradicionalni izvori vijesti i mediji;
- baze podataka međunarodnih organizacija;
- blogovi i web članci – uključujući web stranice koje objavljuju pitanja koja uključuju korupciju, reketiranje i financijske prijevare;
- društveni mediji i internetski forumi – primjeri uključuju Reddit forume lažnih organizacija i pretraživanja vijesti na Facebooku i Twitteru.
Zašto provoditi provjeru osobnog integriteta medija?
Negativne vijesti o klijentu ne moraju uvijek biti osuda ili dokazani financijski zločin. Loša reputacija zbog nepoštivanja zakona ili povijesti plaćanja može biti dovoljna da tvrtku izloži rizicima.
Neke prednosti provjera osobnog integriteta su:
- u brzorastućem poslu, ručni pregled klijenata na negativne vijesti nije uvijek moguć ili praktičan. Međutim, automatizirane usluge provjere negativnih medijskih sadržaja mogu grupno pregledati klijente u mnogim bazama podataka i izvorima vijesti za najrelevantnije rezultate;
- provjera osobnog integriteta za visokorizične klijente podupire snažnu strategiju upravljanja rizikom. Rizici koji se ne uočavaju tijekom KYC-a i CDD-a često se otkrivaju tijekom provjere klijenta ili subjekta radi negativnog izvještavanja u vijestima;
- provjera osobnog integriteta utječe na ocjenu rizika klijenta što dovodi do podnošenja izvješća o sumnjivim aktivnostima (SAR) i daljnje dubinske analize klijenta ili njegovog stvarnog vlasništva;
- prednosti automatizacije ostvaruju se isporukom vrlo preciznih rezultata, u stvarnom vremenu, s izvorima koji omogućuju potvrdu;
- automatizirane usluge provjere osobnog integriteta prevladavaju jezične i regionalne barijere, dajući globalni rezultat koji bi inače mogao proći nezapaženo;
- dodavanje usluge nepovoljnih medija u KYC registar povezuje globalna izvješća o provjerama osobnog integriteta medijima za sveobuhvatniji pregled klijenata;
- budući da negativna medijska pokrivenost potječe iz informacija u javnoj domeni, dopuštenja nisu potrebna za pregled izvješća.